pátek 9. srpna 2013

Start - první spuštění


V Čechách je zvykem spouštět aplikaci, web či službu, až je zcela hotová, vytůněná, vyšperkovaná. plná všech možnosti, myslící na vše. A to je chyba, o které se píše v knize z minulého příspěvku a ze které jsem se i já poučil. V čem jsem udělal chybu?

Na Testmir jsem měl určitý obnos, který mě vymezil čas. Než jsem ho vybavil, doplnil o vše výše zmíněné, stálo mě to veškerý čas. Kdybych se například nedělal s obchodním modelem zabudovaným v testmiru, měl bych třeba měsíc času na placenou propagaci.
K čemu je tam zabudovaný obchodní model (samo to sleduje, účtuje, posílá faktury, komunikuje s bankou :)) když ten web nikdo nepoužívá? K ničemu.

Damstovku.cz jsem spustil bez obchodního modelu, s tím, že kdyby náhodou se hned ujal, budeme to s kolegou dělat ručně. Vydal jsem ho nehotový, na neoptimálním designu, ale už základně použitelný.
Hned po chvíli se na mě snesla na diskuzních forech kritika za obchodní model, že nikdo nic platit nebude nějakému Pepovi, tak jsem poslechl a obchodní model (jen popsaný v návodech) zcela zrušil... a nemusí mě to mrzet, nic  mě to nestálo.


Jak jsem začal propagovat web a kde a s jakým výsledkem se dozvíte zase zítra.


Žádné komentáře:

Okomentovat