sobota 10. srpna 2013

Propagace není žádná legrace


Asi nevíte, jaké je zklamání, když vydáte projekt do kterého vkládáte svoje nejlepší schopnosti, naděje, nadřete se a on o něj nikdo nejeví zájem.
Pro mě je to pořád poněkud záhada, kdy se zlomí nedůvěra a nezájem uživatelů. Když to srovnám s takovým Twitterem, tak tam taky nevím "co mám furt psát" a přesto je to světový fenomén. Nebo Pinterest někam lepit obrázy, proč? Ale je to úspěšná aplikace. Něco za tím musí být... a já se na to snažím přijít.



Velká nevýhoda nás tvůrců software je určitá odlišnost, žijeme v trochu jiném světě a zaujmout ten vnější svět je pro nás opravdu těžký úkol.



Takže co radí moudré knihy?
  1. Radit lidem na diskuzích ... jako kolegům z oboru (tvorba software, sítaři, a další IT)? Problém je v tom, že to není cílová skupina. A na jiná fóra nechodím a neznám.
  2. Napsat tiskové prohlášení ...  jenže já neumím psát, sloh mi nešel a jsem příliš věcný. Na vyjádření mi stačí pár řádků a nevyplodím "hromadu keců" ani kdyby po mě stříleli.
  3. ... a poslat prohlášení do periodik. Jenže já se nerad prezentuji, radši jsem u svého kompu nikým nerušen. Představa že se na mě vrhnou novináři mě děsí. Navíc otázkami typu: "Co vás vedlo k názvu dám stovku?", na které nedokážu odpovědět, protože odpověď je snad na snadě... Kolega Michal by odpověděl: "Dám stovku nebo víc!" :D
  4. Oslovit přátele... můj seznam přátel na Facebooku není zrovna rozsáhlý.
  5. Budovat komunitu... hm to je běh na dlouhou trať a když nejsem zrovna extrovert... jak na to?
  6. Blogovat ... asi stejný problém jako u tiskového prohlášení
  7. Linkbuilding ... eh, to je neskutečná šichta vhodná jen pro obrněnce s hroší kůží, kterým nevadí ze všech stran slyšet NE! Ukrutný časožrout. Je na to potřeba krutá dávka invence koho oslovit, jak ho oslovit a kam ten link umístit... prostě to člověka nenapadá.
Jak jsem se tím vypořádal?
  1. Umístil sem informaci s adresou na diskuze kde se věnují kritice webů. Webtrh, Lupa, Jak psát web. To přineslo na začátek tak 100 návštěv denně. A občasnou kritiku, občasně věcnou. Problém toho je, že to zase není cílová skupina. Jinak upozorňuji, že pokud chcete mít stálou návštěvnost, je třeba ta fóra živit neustálými příspěvky, jinak zapadnou..
  2. Učinil jsem pokus a ještě nevím jak to dopadne. Prohlášení je krátké a celou dobu jsem nevěděl co tam vlastně mám psát. 
  3. Poslal jsem žádost o zveřejnění článku do 2 webových periodik, uvidíme.
  4. Na začátku jsem pomocí Facebooku oslovil přátele - výsledek slabý. Asi přátele nezajímám já ani můj projekt. Pak jsem dostal od někoho hint, že to Facebook zas tak úplně vždy nezobrazuje, že mám napsat všem osobní zprávy... To zabralo a na stránku jsem získal prvních 25 Lajků (abych si mohl změnit odkaz facebook stránky)
  5. Snažím se budovat komunitu.. ale nejde mi to. Tak jsem nakonec zvolil placenou Facebookovou reklamu :) - to funguje opravdu dobře :). Z vlastních peněz dotuji všechny poptávky s nadějí že se snad někdo přidá. No zatím marně. Vážně nevím čeho se lidé bojí? O tu stovku?
  6. Blogovat jsem začal, čehož přímý důsledek je to, že tento příspěvek čtete :)
  7. Linkbuilding .. to jsem vzdal. Nemá to cenu někam smažit odkazy. Na ty odkazové farmy stejně nikdo nechodí. Budovat nějaké zázračné SEO na nějaký termín nemá u mého webu smysl, protože tam bude hromada různých poptávek na všechno možné.
Tak a hotovo. Jsme v současné situaci. Dál už asi nebudu psát denně, spíš když něco zajímavého nastane.
Prosím pomožte našemu webu nějakým tím lajkem, tweetem, plusem.



Snad už brzo na přečtenou
Pepa

1 komentář:

  1. Zdravím, sledujem tvoju prácu snahu promovat tvoj biznis. Paci sa mi nápad a som si istý že ma potenciál a budúcnosť.
    Za prvé, treba si uvedomiť, že tu v strednej EU vládne totálny pesimizmus a skepsa, ľudia tu na fórach si chodia ventilovať isté "city". Na západ od nás sa to nesie v oveľa priateľskejšej forme, možno že ide o viac o medzinárodnú atmosféru, možno je to celkovou kultúrnou vyspelosťou.
    Každopádne by som ten projekt nevzdával a najlepšiu radu, ktor viem dať je neživiť tie debaty na lupe a jakpsatweb a dať tomu čas.
    - začať s linkbuildingom, vyrábeť videá /do popisov hneď v prvej vete uviesť URL
    - začať ďalší projekt. Najväčšie biznisi sa snažia robiť a pokryť čo najviac online priestoru. Onedlho sa môťeš ocitnúť, že budeš musieť niekoho zamestnať aby si stíhal. Takže čas, linkbuilding, druhý,tretí projekt a ide sa. Nebudeš mať čas zapodievať sa týmito chmúrnymi myšlienkami.
    Ako sa inde hovorí: Háďžte to na stenu, stále, lebo niečo sa prilepiť musí...

    Drýím palce.

    OdpovědětVymazat